TOIMIA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä toimin en toimi sinä toimit et toimi hän toimii ei toimi me toimimme emme toimi te toimitte ette toimi he toimivat eivät toimi PASSIIVI toimitaan ei toimita IMPERFEKTI toimin en toiminut toimit et toiminut toimi ei toiminut toimimme emme toimineet toimitte ette toimineet toimivat eivät toimineet PASSIIVI toimittiin ei toimittu PERFEKTI olen toiminut en ole toiminut olet toiminut et ole toiminut on toiminut ei ole toiminut olemme toimineet emme ole toimineet olette toimineet ette ole toimineet ovat toimineet eivät ole toimineet PASSIIVI on toimittu ei ole toimittu PLUSKVAMPERFEKTI olin toiminut en ollut toiminut olit toiminut et ollut toiminut oli toiminut ei ollut toiminut olimme toimineet emme olleet toimineet olitte toimineet ette olleet toimineet olivat toimineet eivät olleet toimineet PASSIIVI oli toimittu ei ollut toimittu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä toimisin en toimisi sinä toimisit et toimisi hän toimisi ei toimisi me toimisimme emme toimisi te toimisite ette toimisi he toimisivat eivät toimisi PASSIIVI toimittaisiin ei toimittaisi PERFEKTI olisin toiminut en olisi toiminut olisit toiminut et olisi toiminut olisi toiminut ei olisi toiminut olisimme toimineet emme olisi toimineet olisitte toimineet ette olisi toimineet olisivat toimineet eivät olisi toimineet PASSIIVI olisi toimittu ei olisi toimittu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä toiminen en toimine sinä toiminet et toimine hän toiminee ei toimine me toiminemme emme toimine te toiminette ette toimine he toiminevat eivät toimine PASSIIVI toimittaneen ei toimittane PERFEKTI lienen toiminut en liene toiminut lienet toiminut et liene toiminut lienee toiminut ei liene toiminut lienemme toimineet emme liene toimineet lienette toimineet ette liene toimineet lienevät toimineet eivät liene toimineet PASSIIVI lienee toimittu ei liene toimittu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) toimi älä toimi (hän) toimikoon älköön toimiko (me) toimikaamme älkäämme toimiko (te) toimikaa älkää toimiko (he) toimikoot älkööt toimiko PASSIIVI toimittakoon älköön toimittako PERFEKTI ole toiminut älä ole toiminut olkoon toiminut älköön olko toiminut olkaamme toimineet älkäämme olko toimineet olkaa toimineet älkää olko toimineet olkoot toimineet älkööt olko toimineet PASSIIVI olkoon toimittu älköön olko toimittu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi toimiessa toimia instruktiivi toimien Pitempi muoto: Passiivi toimiakseni inessiivi toimittaessa toimiaksesi toimiakseen toimiaksemme toimiaksenne toimiakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi toimimassa nominatiivi toimiminen elatiivi toimimasta partitiivi toimimista illatiivi toimimaan adessiivi toimimalla abessiivi toimimatta I PARTISIIPPI instruktiivi toimiman aktiivi toimiva passiivi toimittava Passiivi instruktiivi toimittaman II PARTISIIPPI aktiivi toiminut passiivi toimittu

TOIMITTAA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä toimitan en toimita sinä toimitat et toimita hän toimittaa ei toimita me toimitamme emme toimita te toimitatte ette toimita he toimittavat eivät toimita PASSIIVI toimitetaan ei toimiteta IMPERFEKTI toimitin en toimittanut toimitit et toimittanut toimitti ei toimittanut toimitimme emme toimittaneet toimititte ette toimittaneet toimittivat eivät toimittaneet PASSIIVI toimitettiin ei toimitettu PERFEKTI olen toimittanut en ole toimittanut olet toimittanut et ole toimittanut on toimittanut ei ole toimittanut olemme toimittaneet emme ole toimittaneet olette toimittaneet ette ole toimittaneet ovat toimittaneet eivät ole toimittaneet PASSIIVI on toimitettu ei ole toimitettu PLUSKVAMPERFEKTI olin toimittanut en ollut toimittanut olit toimittanut et ollut toimittanut oli toimittanut ei ollut toimittanut olimme toimittaneet emme olleet toimittaneet olitte toimittaneet ette olleet toimittaneet olivat toimittaneet eivät olleet toimittaneet PASSIIVI oli toimitettu ei ollut toimitettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä toimittaisin en toimittaisi sinä toimittaisit et toimittaisi hän toimittaisi ei toimittaisi me toimittaisimme emme toimittaisi te toimittaisite ette toimittaisi he toimittaisivat eivät toimittaisi PASSIIVI toimitettaisiin ei toimitettaisi PERFEKTI olisin toimittanut en olisi toimittanut olisit toimittanut et olisi toimittanut olisi toimittanut ei olisi toimittanut olisimme toimittaneet emme olisi toimittaneet olisitte toimittaneet ette olisi toimittaneet olisivat toimittaneet eivät olisi toimittaneet PASSIIVI olisi toimitettu ei olisi toimitettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä toimittanen en toimittane sinä toimittanet et toimittane hän toimittanee ei toimittane me toimittanemme emme toimittane te toimittanette ette toimittane he toimittanevat eivät toimittane PASSIIVI toimitettaneen ei toimitettane PERFEKTI lienen toimittanut en liene toimittanut lienet toimittanut et liene toimittanut lienee toimittanut ei liene toimittanut lienemme toimittaneet emme liene toimittaneet lienette toimittaneet ette liene toimittaneet lienevät toimittaneet eivät liene toimittaneet PASSIIVI lienee toimitettu ei liene toimitettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) toimita älä toimita (hän) toimittakoon älköön toimittako (me) toimittakaamme älkäämme toimittako (te) toimittakaa älkää toimittako (he) toimittakoot älkööt toimittako PASSIIVI toimitettakoon älköön toimitettako PERFEKTI ole toimittanut älä ole toimittanut olkoon toimittanut älköön olko toimittanut olkaamme toimittaneet älkäämme olko toimittaneet olkaa toimittaneet älkää olko toimittaneet olkoot toimittaneet älkööt olko toimittaneet PASSIIVI olkoon toimitettu älköön olko toimitettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi toimittaessa toimittaa instruktiivi toimittaen Pitempi muoto: Passiivi toimittaakseni inessiivi toimitettaessa toimittaaksesi toimittaakseen toimittaaksemme toimittaaksenne toimittaakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi toimittamassa nominatiivi toimittaminen elatiivi toimittamasta partitiivi toimittamista illatiivi toimittamaan adessiivi toimittamalla abessiivi toimittamatta I PARTISIIPPI instruktiivi toimittaman aktiivi toimittava passiivi toimitettava Passiivi instruktiivi toimitettaman II PARTISIIPPI aktiivi toimittanut passiivi toimitettu

TOISTAA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä toistan en toista sinä toistat et toista hän toistaa ei toista me toistamme emme toista te toistatte ette toista he toistavat eivät toista PASSIIVI toistetaan ei toisteta IMPERFEKTI toistin en toistanut toistit et toistanut toisti ei toistanut toistimme emme toistaneet toistitte ette toistaneet toistivat eivät toistaneet PASSIIVI toistettiin ei toistettu PERFEKTI olen toistanut en ole toistanut olet toistanut et ole toistanut on toistanut ei ole toistanut olemme toistaneet emme ole toistaneet olette toistaneet ette ole toistaneet ovat toistaneet eivät ole toistaneet PASSIIVI on toistettu ei ole toistettu PLUSKVAMPERFEKTI olin toistanut en ollut toistanut olit toistanut et ollut toistanut oli toistanut ei ollut toistanut olimme toistaneet emme olleet toistaneet olitte toistaneet ette olleet toistaneet olivat toistaneet eivät olleet toistaneet PASSIIVI oli toistettu ei ollut toistettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä toistaisin en toistaisi sinä toistaisit et toistaisi hän toistaisi ei toistaisi me toistaisimme emme toistaisi te toistaisitte ette toistaisi he toistaisivat eivät toistaisi PASSIIVI toistettaisiin ei toistettaisi PERFEKTI olisin toistanut en olisi toistanut olisit toistanut et olisi toistanut olisi toistanut ei olisi toistanut olisimme toistaneet emme olisi toistaneet olisitte toistaneet ette olisi toistaneet olisivat toistaneet eivät olisi toistaneet PASSIIVI olisi toistettu ei olisi toistettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä toistanen en toistane sinä toistanet et toistane hän toistanee ei toistane me toistanemme emme toistane te toistanette ette toistane he toistanevat eivät toistane PASSIIVI toistettaneen ei toistettane PERFEKTI lienen toistanut en liene toistanut lienet toistanut et liene toistanut lienee toistanut ei liene toistanut lienemme toistaneet emme liene toistaneet lienette toistaneet ette liene toistaneet lienevät toistaneet eivät liene toistaneet PASSIIVI lienee toistettu ei liene toistettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) toista älä toista (hän) toistakoon älköön toistako (me) toistakaamme älkäämme toistako (te) toistakaa älkää toistako (he) toistakoot älkööt toistako PASSIIVI toistettakoon älköön toistettako PERFEKTI ole toistanut älä ole toistanut olkoon toistanut älköön olko toistanut olkaamme toistaneet älkäämme olko toistaneet olkaa toistaneet älkää olko toistaneet olkoot toistaneet älkööt olko toistaneet PASSIIVI olkoon toistattu älköön olko toistettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi toistaessa toistaa instruktiivi toistaen Pitempi muoto: Passiivi toistaakseni inessiivi toistettaessa toistaaksesi toistaakseen toistaaksemme toistaaksenne toistaakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi toistamassa nominatiivi toistaminen elatiivi toistamasta partitiivi toistamista illatiivi toistamaan adessiivi toistamalla abessiivi toistamatta I PARTISIIPPI instruktiivi toistaman aktiivi toistava passiivi toistettava Passiivi instruktiivi toistettaman II PARTISIIPPI aktiivi toistanut passiivi toistettu

TOIVOA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä toivon en toivo sinä toivot et toivo hän toivoo ei toivo me toivomme emme toivo te toivotte ette toivo he toivovat eivät toivo PASSIIVI toivotaan ei toivota IMPERFEKTI toivoin en toivonut toivoit et toivonut toivoi ei toivonut toivoimme emme toivoneet toivoitte ette toivoneet toivoivat eivät toivoneet PASSIIVI toivottiin ei toivottu PERFEKTI olen toivonut en ole toivonut olet toivonut et ole toivonut on toivonut ei ole toivonut olemme toivoneet emme ole toivoneet olette toivoneet ette ole toivoneet ovat toivoneet eivät ole toivoneet PASSIIVI on toivottu ei ole toivottu PLUSKVAMPERFEKTI olin toivonut en ollut toivonut olit toivonut et ollut toivonut oli toivonut ei ollut toivonut olimme toivoneet emme olleet toivoneet olitte toivoneet ette olleet toivoneet olivat toivoneet eivät olleet toivoneet PASSIIVI oli toivottu ei ollut toivottu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä toivoisin en toivoisi sinä toivoisit et toivoisi hän toivoisi ei toivoisi me toivoisimme emme toivoisi te toivoisite ette toivoisi he toivoisivat eivät toivoisi PASSIIVI toivottaisiin ei toivottaisi PERFEKTI olisin toivonut en olisi toivonut olisit toivonut et olisi toivonut olisi toivonut ei olisi toivonut olisimme toivoneet emme olisi toivoneet olisitte toivoneet ette olisi toivoneet olisivat toivoneet eivät olisi toivoneet PASSIIVI olisi toivottu ei olisi toivottu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä toivonen en toivone sinä toivonet et toivone hän toivonee ei toivone me toivonemme emme toivone te toivonette ette toivone he toivonevat eivät toivone PASSIIVI toivottaneen ei toivottane PERFEKTI lienen toivonut en liene toivonut lienet toivonut et liene toivonut lienee toivonut ei liene toivonut lienemme toivoneet emme liene toivoneet lienette toivoneet ette liene toivoneet lienevät toivoneet eivät liene toivoneet PASSIIVI lienee toivottu ei liene toivottu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) toivo älä toivo (hän) toivokoon älköön toivoko (me) toivokaamme älkäämme toivoko (te) toivokaa älkää toivoko (he) toivokoot älkööt toivoko PASSIIVI toivottakoon älköön toivottako PERFEKTI ole toivonut älä ole toivonut olkoon toivonut älköön olko toivonut olkaamme toivoneet älkäämme olko toivoneet olkaa toivoneet älkää olko toivoneet olkoot toivoneet älkööt olko toivoneet PASSIIVI olkoon toivottu älköön olko toivottu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi toivoessa toivoa instruktiivi toivoen Pitempi muoto: Passiivi toivoakseni inessiivi toivottaessa toivoaksesi toivoakseen toivoaksemme toivoaksenne toivoakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi toivomassa nominatiivi toivominen elatiivi toivomasta partitiivi toivomista illatiivi toivomaan adessiivi toivomalla abessiivi toivomatta I PARTISIIPPI instruktiivi toivoman aktiivi toivova passiivi toivottava Passiivi instruktiivi toivottaman II PARTISIIPPI aktiivi toivonut passiivi toivottu

TORJUA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä torjun en torju sinä torjut et torju hän torjuu ei torju me torjumme emme torju te torjutte ette torju he torjuvat eivät torju PASSIIVI torjutaan ei torjuta IMPERFEKTI torjuin en torjunut torjuit et torjunut torjui ei torjunut torjuimme emme torjuneet torjuitte ette torjuneet torjuivat eivät torjuneet PASSIIVI torjuttiin ei torjuttu PERFEKTI olen torjunut en ole torjunut olet torjunut et ole torjunut on torjunut ei ole torjunut olemme torjuneet emme ole torjuneet olette torjuneet ette ole torjuneet ovat torjuneet eivät ole torjuneet PASSIIVI on torjuttu ei ole torjuttu PLUSKVAMPERFEKTI olin torjunut en ollut torjunut olit torjunut et ollut torjunut oli torjunut ei ollut torjunut olimme torjuneet emme olleet torjuneet olitte torjuneet ette olleet torjuneet olivat torjuneet eivät olleet torjuneet PASSIIVI oli torjuttu ei ollut torjuttu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä torjuisin en torjuisi sinä torjuisit et torjuisi hän torjuisi ei torjuisi me torjuisimme emme torjuisi te torjuisitte ette torjuisi he torjuisivat eivät torjuisi PASSIIVI torjuttaisiin ei torjuttaisi PERFEKTI olisin torjunut en olisi torjunut olisit torjunut et olisi torjunut olisi torjunut ei olisi torjunut olisimme torjuneet emme olisi torjuneet olisitte torjuneet ette olisi torjuneet olisivat torjuneet eivät olisi torjuneet PASSIIVI olisi torjuttu ei olisi torjuttu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä torjunen en torjune sinä torjunet et torjune hän torjunee ei torjune me torjunemme emme torjune te torjunette ette torjune he torjunevat eivät torjune PASSIIVI torjuttaneen ei torjuttane PERFEKTI lienen torjunut en liene torjunut lienet torjunut et liene torjunut lienee torjunut ei liene torjunut lienemme torjuneet emme liene torjuneet lienette torjuneet ette liene torjuneet lienevät torjuneet eivät liene torjuneet PASSIIVI lienee torjuttu ei liene torjuttu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) torju älä torju (hän) torjukoon älköön torjuko (me) torjukaamme älkäämme torjuko (te) torjukaa älkää torjuko (he) torjukoot älkööt torjuko PASSIIVI torjuttakoon älköön torjuttako PERFEKTI ole torjunut älä ole torjunut olkoon torjunut älköön olko torjunut olkaamme torjuneet älkäämme olko torjuneet olkaa torjuneet älkää olko torjuneet olkoot torjuneet älkööt olko torjuneet PASSIIVI olkoon torjuttu älköön olko torjuttu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi torjuessa torjua instruktiivi torjuen Pitempi muoto: Passiivi torjuakseni inessiivi torjuttaessa torjuaksesi torjuakseen torjuaksemme torjuaksenne torjuakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi torjumassa nominatiivi torjuminen elatiivi torjumasta partitiivi torjumista illatiivi torjumaan adessiivi torjumalla abessiivi torjumatta I PARTISIIPPI instruktiivi torjuman aktiivi torjuva passiivi torjuttava Passiivi instruktiivi torjuttaman II PARTISIIPPI aktiivi torjunut passiivi torjuttu

TOTELLA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tottelen en tottele sinä tottelet et tottele hän tottelee ei tottele me tottelemme emme tottele te tottelette ette tottele he tottelevat eivät tottele PASSIIVI totellaan ei totella IMPERFEKTI tottelin en totellut tottelit et totellut totteli ei totellut tottelimme emme totelleet tottelitte ette totelleet tottelivat eivät totelleet PASSIIVI toteltiin ei toteltu PERFEKTI olen totellut en ole totellut olet totellut et ole totellut on totellut ei ole totellut olemme totelleet emme ole totelleet olette totelleet ette ole totelleet ovat totelleet eivät ole totelleet PASSIIVI on toteltu ei ole toteltu PLUSKVAMPERFEKTI olin totellut en ollut totellut olit totellut et ollut totellut oli totellut ei ollut totellut olimme totelleet emme olleet totelleet olitte totelleet ette olleet totelleet olivat totelleet eivät olleet totelleet PASSIIVI oli toteltu ei ollut toteltu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tottelisin en tottelisi sinä tottelisit et tottelisi hän tottelisi ei tottelisi me tottelisimme emme tottelisi te tottelisitte ette tottelisi he tottelisivat eivät tottelisi PASSIIVI toteltaisiin ei toteltaisi PERFEKTI olisin totellut en olisi totellut olisit totellut et olisi totellut olisi totellut ei olisi totellut olisimme totelleet emme olisi totelleet olisitte totelleet ette olisi totelleet olisivat totelleet eivät olisi totelleet PASSIIVI olisi toteltu ei olisi toteltu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä totellen en totelle sinä totellet et totelle hän totellee ei totelle me totellemme emme totelle te totellette ette totelle he totellevat eivät totelle PASSIIVI toteltaneen ei toteltane PERFEKTI lienen totellut en liene totellut lienet totellut et liene totellut lienee totellut ei liene totellut lienemme totelleet emme liene totelleet lienette totelleet ette liene totelleet lienevät totelleet eivät liene totelleet PASSIIVI lienee toteltu ei liene toteltu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tottele älä tottele (hän) totelkoon älköön totelko (me) totelkaamme älkäämme totelko (te) totelkaa älkää totelko (he) totelkoot älkööt totelko PASSIIVI toteltakoon älköön toteltako PERFEKTI ole totellut älä ole totellut olkoon totellut älköön olko totellut olkaamme totelleet älkäämme olko totelleet olkaa totelleet älkää olko totelleet olkoot totelleet älkööt olko totelleet PASSIIVI olkoon toteltu älköön olko toteltu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi totellessa totella instruktiivi totellen Pitempi muoto: Passiivi totellakseni inessiivi toteltaessa totellaksesi totellakseen totellaksemme totellaksenne totellakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tottelemassa nominatiivi totteleminen elatiivi tottelemasta partitiivi tottelemista illatiivi tottelemaan adessiivi tottelemalla abessiivi tottelematta I PARTISIIPPI instruktiivi totteleman aktiivi totteltava passiivi toteltava Passiivi instruktiivi toteltaman II PARTISIIPPI aktiivi totellut passiivi toteltu

TOTEUTTAA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä toteutan en toteuta sinä toteutat et toteuta hän toteuttaa ei toteuta me toteutamme emme toteuta te toteutatte ette toteuta he toteuttavat eivät toteuta PASSIIVI toteutetaan ei toteuteta IMPERFEKTI toteutin en toteuttanut toteutit et toteuttanut toteutti ei toteuttanut toteutimme emme toteuttaneet toteutitte ette toteuttaneet toteuttivat eivät toteuttaneet PASSIIVI toteutettiin ei toteutettu PERFEKTI olen toteuttanut en ole toteuttanut olet toteuttanut et ole toteuttanut on toteuttanut ei ole toteuttanut olemme toteuttaneet emme ole toteuttaneet olette toteuttaneet ette ole toteuttaneet ovat toteuttaneet eivät ole toteuttaneet PASSIIVI on toteutettu ei ole toteutettu PLUSKVAMPERFEKTI olin toteuttanut en ollut toteuttanut olit toteuttanut et ollut toteuttanut oli toteuttanut ei ollut toteuttanut olimme toteuttaneet emme olleet toteuttaneet olitte toteuttaneet ette olleet toteuttaneet olivat toteuttaneet eivät olleet toteuttaneet PASSIIVI oli toteutettu ei ollut toteutettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä toteuttaisin en toteuttaisi sinä toteuttaisit et toteuttaisi hän toteuttaisi ei toteuttaisi me toteuttaisimme emme toteuttaisi te toteuttaisite ette toteuttaisi he toteuttaisivat eivät toteuttaisi PASSIIVI toteutettaisiin ei toteutettaisi PERFEKTI olisin toteuttanut en olisi toteuttanut olisit toteuttanut et olisi toteuttanut olisi toteuttanut ei olisi toteuttanut olisimme toteuttaneet emme olisi toteuttaneet olisitte toteuttaneet ette olisi toteuttaneet olisivat toteuttaneet eivät olisi toteuttaneet PASSIIVI olisi toteutettu ei olisi toteutettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä toteuttanen en toteuttane sinä toteuttanet et toteuttane hän toteuttanee ei toteuttane me toteuttanemme emme toteuttane te toteuttanette ette toteuttane he toteuttanevat eivät toteuttane PASSIIVI toteutettaneen ei toteutettane PERFEKTI lienen toteuttanut en liene toteuttanut lienet toteuttanut et liene toteuttanut lienee toteuttanut ei liene toteuttanut lienemme toteuttaneet emme liene toteuttaneet lienette toteuttaneet ette liene toteuttaneet lienevät toteuttaneet eivät liene toteuttaneet PASSIIVI lienee toteutettu ei liene toteutettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) toteuta älä toteuta (hän) toteuttakoon älköön toteuttako (me) toteuttakaamme älkäämme toteuttako (te) toteuttakaa älkää toteuttako (he) toteuttakoot älkööt toteuttako PASSIIVI toteutettakoon älköön toteutettako PERFEKTI ole toteuttanut älä ole toteuttanut olkoon toteuttanut älköön olko toteuttanut olkaamme toteuttaneet älkäämme olko toteuttaneet olkaa toteuttaneet älkää olko toteuttaneet olkoot toteuttaneet älkööt olko toteuttaneet PASSIIVI olkoon toteutettu älköön olko toteutettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi toteuttaessa toteuttaa instruktiivi toteuttaen Pitempi muoto: Passiivi toteuttaakseni inessiivi toteutettaessa toteuttaaksesi toteuttaakseen toteuttaaksemme toteuttaaksenne toteuttaakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi toteuttamassa nominatiivi toteuttaminen elatiivi toteuttamasta partitiivi toteuttamista illatiivi toteuttamaan adessiivi toteuttamalla abessiivi toteuttamatta I PARTISIIPPI instruktiivi toteuttaman aktiivi toteuttava passiivi toteutettava Passiivi instruktiivi toteutettaman II PARTISIIPPI aktiivi toteuttanut passiivi toteutettu

TOTTUA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä totun en totu sinä totut et totu hän tottuu ei totu me totumme emme totu te totutte ette totu he tottuvat eivät totu PASSIIVI totutaan ei totuta IMPERFEKTI totuin en tottunut totuit et tottunut tottui ei tottunut totuimme emme tottuneet totuitte ette tottuneet tottuivat eivät tottuneet PASSIIVI totuttiin ei totuttu PERFEKTI olen tottunut en ole tottunut olet tottunut et ole tottunut on tottunut ei ole tottunut olemme tottuneet emme ole tottuneet olette tottuneet ette ole tottuneet ovat tottuneet eivät ole tottuneet PASSIIVI on totuttu ei ole totuttu PLUSKVAMPERFEKTI olin tottunut en ollut tottunut olit tottunut et ollut tottunut oli tottunut ei ollut tottunut olimme tottuneet emme olleet tottuneet olitte tottuneet ette olleet tottuneet olivat tottuneet eivät olleet tottuneet PASSIIVI oli totuttu ei ollut totuttu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tottuisin en tottuisi sinä tottuisit et tottuisi hän tottuisi ei tottuisi me tottuisimme emme tottuisi te tottuisitte ette tottuisi he tottuisivat eivät tottuisi PASSIIVI totuttaisiin ei totuttaisi PERFEKTI olisin tottunut en olisi tottunut olisit tottunut et olisi tottunut olisi tottunut ei olisi tottunut olisimme tottuneet emme olisi tottuneet olisitte tottuneet ette olisi tottuneet olisivat tottuneet eivät olisi tottuneet PASSIIVI olisi totuttu ei olisi totuttu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tottunen en tottune sinä tottunet et tottune hän tottunee ei tottune me tottunemme emme tottune te tottunette ette tottune he tottunevat eivät tottune PASSIIVI totuttaneen ei totuttane PERFEKTI lienen tottunut en liene tottunut lienet tottunut et liene tottunut lienee tottunut ei liene tottunut lienemme tottuneet emme liene tottuneet lienette tottuneet ette liene tottuneet lienevät tottuneet eivät liene tottuneet PASSIIVI lienee totuttu ei liene totuttu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) totu älä totu (hän) tottukoon älköön tottuko (me) tottukaamme älkäämme tottuko (te) tottukaa älkää tottuko (he) tottukoot älkööt tottuko PASSIIVI totuttakoon älköön totuttako PERFEKTI ole tottunut älä ole tottunut olkoon tottunut älköön olko tottunut olkaamme tottuneet älkäämme olko tottuneet olkaa tottuneet älkää olko tottuneet olkoot tottuneet älkööt olko tottuneet PASSIIVI olkoon totuttu älköön olko totuttu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tottaessa tottua instruktiivi tottaen Pitempi muoto: Passiivi tottuakseni inessiivi totuttaessa tottuaksesi tottuakseen tottuaksemme tottuaksenne tottuakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tottumassa nominatiivi tottuminen elatiivi tottumasta partitiivi tottumista illatiivi tottumaan adessiivi tottumalla abessiivi tottumatta I PARTISIIPPI instruktiivi tottuman aktiivi tottuva passiivi totuttava Passiivi instruktiivi totuttaman II PARTISIIPPI aktiivi tottunut passiivi totuttu

TUHOTA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tuhoan en tuhoa sinä tuhoat et tuhoa hän tuhoa ei tuhoa me tuhoamme emme tuhoa te tuhoatte ette tuhoa he tuhoavat eivät tuhoa PASSIIVI tuhotaan ei tuhota IMPERFEKTI tuhosin en tuhonnut tuhosit et tuhonnut tuhosi ei tuhonnut tuhosimme emme tuhonneet tuhositte ette tuhonneet tuhosivat eivät tuhonneet PASSIIVI tuhottiin ei tuhottu PERFEKTI olen tuhonnut en ole tuhonnut olet tuhonnut et ole tuhonnut on tuhonnut ei ole tuhonnut olemme tuhonneet emme ole tuhonneet olette tuhonneet ette ole tuhonneet ovat tuhonneet eivät ole tuhonneet PASSIIVI on tuhottu ei ole tuhottu PLUSKVAMPERFEKTI olin tuhonnut en ollut tuhonnut olit tuhonnut et ollut tuhonnut oli tuhonnut ei ollut tuhonnut olimme tuhonneet emme olleet tuhonneet olitte tuhonneet ette olleet tuhonneet olivat tuhonneet eivät olleet tuhonneet PASSIIVI oli tuhottu ei ollut tuhottu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tuhoaisin en tuhoaisi sinä tuhoaisit et tuhoaisi hän tuhoaisi ei tuhoaisi me tuhoaisimme emme tuhoaisi te tuhoaisite ette tuhoaisi he tuhoaisivat eivät tuhoaisi PASSIIVI tuhottaisiin ei tuhottaisi PERFEKTI olisin tuhonnut en olisi tuhonnut olisit tuhonnut et olisi tuhonnut olisi tuhonnut ei olisi tuhonnut olisimme tuhonneet emme olisi tuhonneet olisitte tuhonneet ette olisi tuhonneet olisivat tuhonneet eivät olisi tuhonneet PASSIIVI olisi tuhottu ei olisi tuhottu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tuhonnen en tuhonne sinä tuhonnet et tuhonne hän tuhonnee ei tuhonne me tuhonnemme emme tuhonne te tuhonnette ette tuhonne he tuhonnevat eivät tuhonne PASSIIVI tuhottaneen ei tuhottane PERFEKTI lienen tuhonnut en liene tuhonnut lienet tuhonnut et liene tuhonnut lienee tuhonnut ei liene tuhonnut lienemme tuhonneet emme liene tuhonneet lienette tuhonneet ette liene tuhonneet lienevät tuhonneet eivät liene tuhonneet PASSIIVI lienee tuhottu ei liene tuhottu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tuhoa älä tuhoa (hän) tuhotkoon älköön tuhotko (me) tuhotkaamme älkäämme tuhotko (te) tuhotkaa älkää tuhotko (he) tuhotkoot älkööt tuhotko PASSIIVI tuhottakoon älköön tuhottako PERFEKTI ole tuhonnut älä ole tuhonnut olkoon tuhonnut älköön olko tuhonnut olkaamme tuhonneet älkäämme olko tuhonneet olkaa tuhonneet älkää olko tuhonneet olkoot tuhonneet älkööt olko tuhonneet PASSIIVI olkoon tuhottu älköön olko tuhottu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tuhotessa tuhota instruktiivi tuhoten Pitempi muoto: Passiivi tuhotakseni inessiivi tuhottaessa tuhotaksesi tuhotakseen tuhotaksemme tuhotaksenne tuhotakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tuhoamassa nominatiivi tuhoaminen elatiivi tuhoamasta partitiivi tuhoamista illatiivi tuhoamaan adessiivi tuhoamalla abessiivi tuhoamatta I PARTISIIPPI instruktiivi tuhoaman aktiivi tuhoaeva passiivi tuhottava Passiivi instruktiivi tuhottaman II PARTISIIPPI aktiivi tuhonnut passiivi tuhottu

TUIJOTTAA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tuijotan en tuijota sinä tuijotat et tuijota hän tuijottaa ei tuijota me tuijotamme emme tuijota te tuijotatte ette tuijota he tuijottavat eivät tuijota PASSIIVI tuijotetaan ei tuijoteta IMPERFEKTI tuijotin en tuijottanut tuijotit et tuijottanut tuijotti ei tuijottanut tuijotimme emme tuijottaneet tuijotitte ette tuijottaneet tuijottivat eivät tuijottaneet PASSIIVI tuijotettiin ei tuijotettu PERFEKTI olen tuijottanut en ole tuijottanut olet tuijottanut et ole tuijottanut on tuijottanut ei ole tuijottanut olemme tuijottaneet emme ole tuijottaneet olette tuijottaneet ette ole tuijottaneet ovat tuijottaneet eivät ole tuijottaneet PASSIIVI on tuijotettu ei ole tuijotettu PLUSKVAMPERFEKTI olin tuijottanut en ollut tuijottanut olit tuijottanut et ollut tuijottanut oli tuijottanut ei ollut tuijottanut olimme tuijottaneet emme olleet tuijottaneet olitte tuijottaneet ette olleet tuijottaneet olivat tuijottaneet eivät olleet tuijottaneet PASSIIVI oli tuijotettu ei ollut tuijotettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tuijottaisin en tuijottaisi sinä tuijottaisit et tuijottaisi hän tuijottaisi ei tuijottaisi me tuijottaisimme emme tuijottaisi te tuijottaisite ette tuijottaisi he tuijottaisivat eivät tuijottaisi PASSIIVI tuijotettaisiin ei tuijotettaisi PERFEKTI olisin tuijottanut en olisi tuijottanut olisit tuijottanut et olisi tuijottanut olisi tuijottanut ei olisi tuijottanut olisimme tuijottaneet emme olisi tuijottaneet olisitte tuijottaneet ette olisi tuijottaneet olisivat tuijottaneet eivät olisi tuijottaneet PASSIIVI olisi tuijotettu ei olisi tuijotettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tuijottanen en tuijottane sinä tuijottanet et tuijottane hän tuijottanee ei tuijottane me tuijottanemme emme tuijottane te tuijottanette ette tuijottane he tuijottanevat eivät tuijottane PASSIIVI tuijotettaneen ei tuijotettane PERFEKTI lienen tuijottanut en liene tuijottanut lienet tuijottanut et liene tuijottanut lienee tuijottanut ei liene tuijottanut lienemme tuijottaneet emme liene tuijottaneet lienette tuijottaneet ette liene tuijottaneet lienevät tuijottaneet eivät liene tuijottaneet PASSIIVI lienee tuijotettu ei liene tuijotettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tuijota älä tuijota (hän) tuijottakoon älköön tuijottako (me) tuijottakaamme älkäämme tuijottako (te) tuijottakaa älkää tuijottako (he) tuijottakoot älkööt tuijottako PASSIIVI tuijotettakoon älköön tuijotettako PERFEKTI ole tuijottanut älä ole tuijottanut olkoon tuijottanut älköön olko tuijottanut olkaamme tuijottaneet älkäämme olko tuijottaneet olkaa tuijottaneet älkää olko tuijottaneet olkoot tuijottaneet älkööt olko tuijottaneet PASSIIVI olkoon tuijotettu älköön olko tuijotettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tuijottaessa tuijottaa instruktiivi tuijottaen Pitempi muoto: Passiivi tuijottaakseni inessiivi tuijotettaessa tuijottaaksesi tuijottaakseen tuijottaaksemme tuijottaaksenne tuijottaakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tuijottamassa nominatiivi tuijottaminen elatiivi tuijottamasta partitiivi tuijottamista illatiivi tuijottamaan adessiivi tuijottamalla abessiivi tuijottamatta I PARTISIIPPI instruktiivi tuijottaman aktiivi tuijottava passiivi tuijotettava Passiivi instruktiivi tuijotettaman II PARTISIIPPI aktiivi tuijottanut passiivi tuijotettu

TUKEA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tuen en tue sinä tuet et tue hän tukee ei tue me tuemme emme tue te tuette ette tue he tukevat eivät tue PASSIIVI tuetaan ei tueta IMPERFEKTI tuin en tukenut tuit et tukenut tuki ei tukenut tuimme emme tukeneet tuitte ette tukeneet tukivat eivät tukeneet PASSIIVI tuettiin ei tuettu PERFEKTI olen tukenut en ole tukenut olet tukenut et ole tukenut on tukenut ei ole tukenut olemme tukeneet emme ole tukeneet olette tukeneet ette ole tukeneet ovat tukeneet eivät ole tukeneet PASSIIVI on tuettu ei ole tuettu PLUSKVAMPERFEKTI olin tukenut en ollut tukenut olit tukenut et ollut tukenut oli tukenut ei ollut tukenut olimme tukeneet emme olleet tukeneet olitte tukeneet ette olleet tukeneet olivat tukeneet eivät olleet tukeneet PASSIIVI oli tuettu ei ollut tuettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tukisin en tukisi sinä tukisit et tukisi hän tukisi ei tukisi me tukisimme emme tukisi te tukisitte ette tukisi he tukisivat eivät tukisi PASSIIVI tuettaisiin ei tuettaisi PERFEKTI olisin tukenut en olisi tukenut olisit tukenut et olisi tukenut olisi tukenut ei olisi tukenut olisimme tukeneet emme olisi tukeneet olisitte tukeneet ette olisi tukeneet olisivat tukeneet eivät olisi tukeneet PASSIIVI olisi tuettu ei olisi tuettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tukenen en tukene sinä tukenet et tukene hän tukenee ei tukene me tukenemme emme tukene te tukenette ette tukene he tukenevat eivät tukene PASSIIVI tuettaneen ei tuettane PERFEKTI lienen tukenut en liene tukenut lienet tukenut et liene tukenut lienee tukenut ei liene tukenut lienemme tukeneet emme liene tukeneet lienette tukeneet ette liene tukeneet lienevät tukeneet eivät liene tukeneet PASSIIVI lienee tuettu ei liene tuettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tue älä tue (hän) tukekoon älköön tukeko (me) tukekaamme älkäämme tukeko (te) tukekaa älkää tukeko (he) tukekoot älkööt tukeko PASSIIVI tuettakoon älköön tuettako PERFEKTI ole tukenut älä ole tukenut olkoon tukenut älköön olko tukenut olkaamme tukeneet älkäämme olko tukeneet olkaa tukeneet älkää olko tukeneet olkoot tukeneet älkööt olko tukeneet PASSIIVI olkoon tuettu älköön olko tuettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tukiessa tukea instruktiivi tukien Pitempi muoto: Passiivi tukeakseni inessiivi tuettaessa tukeaksesi tukeakseen tukeaksemme tukeaksenne tukeakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tukemassa nominatiivi tukeminen elatiivi tukemasta partitiivi tukemista illatiivi tukemaan adessiivi tukemalla abessiivi tukematta I PARTISIIPPI instruktiivi tukeman aktiivi tukeva passiivi tuettava Passiivi instruktiivi tuettaman II PARTISIIPPI aktiivi tukenut passiivi tuettu

TULKITA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tulkitsen en tulkitse sinä tulkitset et tulkitse hän tulkitsee ei tulkitse me tulkitsemme emme tulkitse te tulkitsette ette tulkitse he tulkitsevat eivät tulkitse PASSIIVI tulkitaan ei tulkita IMPERFEKTI tulkitsin en tulkinnut tulkitsit et tulkinnut tulkitsi ei tulkinnut tulkitsimme emme tulkinneet tulkitsitte ette tulkinneet tulkitsivat eivät tulkinneet PASSIIVI tulkittiin ei tulkittu PERFEKTI olen tulkinnut en ole tulkinnut olet tulkinnut et ole tulkinnut on tulkinnut ei ole tulkinnut olemme tulkinneet emme ole tulkinneet olette tulkinneet ette ole tulkinneet ovat tulkinneet eivät ole tulkinneet PASSIIVI on tulkittu ei ole tulkittu PLUSKVAMPERFEKTI olin tulkinnut en ollut tulkinnut olit tulkinnut et ollut tulkinnut oli tulkinnut ei ollut tulkinnut olimme tulkinneet emme olleet tulkinneet olitte tulkinneet ette olleet tulkinneet olivat tulkinneet eivät olleet tulkinneet PASSIIVI oli tulkittu ei ollut tulkittu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tulkitsisin en tulkitsisi sinä tulkitsisit et tulkitsisi hän tulkitsisi ei tulkitsisi me tulkitsisimme emme tulkitsisi te tulkitsisite ette tulkitsisi he tulkitsisivat eivät tulkitsisi PASSIIVI tulkittaisiin ei tulkittaisi PERFEKTI olisin tulkinnut en olisi tulkinnut olisit tulkinnut et olisi tulkinnut olisi tulkinnut ei olisi tulkinnut olisimme tulkinneet emme olisi tulkinneet olisitte tulkinneet ette olisi tulkinneet olisivat tulkinneet eivät olisi tulkinneet PASSIIVI olisi tulkittu ei olisi tulkittu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tulkinnen en tulkinne sinä tulkinnet et tulkinne hän tulkinnee ei tulkinne me tulkinnemme emme tulkinne te tulkinnette ette tulkinne he tulkinnevat eivät tulkinne PASSIIVI tulkittaneen ei tulkittane PERFEKTI lienen tulkinnut en liene tulkinnut lienet tulkinnut et liene tulkinnut lienee tulkinnut ei liene tulkinnut lienemme tulkinneet emme liene tulkinneet lienette tulkinneet ette liene tulkinneet lienevät tulkinneet eivät liene tulkinneet PASSIIVI lienee tulkittu ei liene tulkittu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tulkitse älä tulkitse (hän) tulkitkoon älköön tulkitko (me) tulkitkaamme älkäämme tulkitko (te) tulkitkaa älkää tulkitko (he) tulkitkoot älkööt tulkitko PASSIIVI tulkittakoon älköön tulkittako PERFEKTI ole tulkinnut älä ole tulkinnut olkoon tulkinnut älköön olko tulkinnut olkaamme tulkinneet älkäämme olko tulkinneet olkaa tulkinneet älkää olko tulkinneet olkoot tulkinneet älkööt olko tulkinneet PASSIIVI olkoon tulkittu älköön olko tulkittu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tulkitessa tulkita instruktiivi tulkiten Pitempi muoto: Passiivi tulkitakseni inessiivi tulkittaessa tulkitaksesi tulkitakseen tulkitaksemme tulkitaksenne tulkitakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tulkitsemassa nominatiivi tulkitseminen elatiivi tulkitsemasta partitiivi tulkitsemista illatiivi tulkitsemaan adessiivi tulkitsemalla abessiivi tulkitsematta I PARTISIIPPI instruktiivi tulkitseman aktiivi tulkitseva passiivi tulkittava Passiivi instruktiivi tulkittaman II PARTISIIPPI aktiivi tulkinnut passiivi tulkittu

TULLA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESES KIELTOMUOTO minä tulen en tule sinä tulet et tule hän tulee ei tule me tulemme emme tule te tulette ette tule he tulevat eivät tule PASSIIVI tullaan ei tulla IMPERFEKTI tulin en tullut tulit et tullut tuli ei tullut tulimme emme tulleet tulitte ette tulleet tulivat eivät tulleet PASSIIVI tultiin ei tultu PERFEKTI olen tullut en ole tullut olet tullut et ole tullut on tullut ei ole tullut olemme tulleet emme ole tulleet olette tulleet ette ole tulleet ovat tulleet eivät ole tulleet PASSIIVI on tultu ei ole tultu PLUSKVAMPERFEKTI olin tullut en ollut tullut olit tullut et ollut tullut oli tullut ei ollut tullut olimme tulleet emme olleet tulleet olitte tulleet ette olleet tulleet olivat tulleet eivät olleet tulleet PASSIIVI oli tultu ei ollut tultu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tulisin en tulisi sinä tulisit et tulisi hän tulisi ei tulisi me tulisimme emme tulisi te tulisitte ette tulisi he tulisivat eivät tulisi PASSIIVI tultaisiin ei tultaisi PERFEKTI olisin tullut en olisi tullut olisit tullut et olisi tullut olisi tullut ei olisi tullut olisimme tulleet emme olisi tulleet olisitte tulleet ette olisi tulleet olisivat tulleet eivät olisi tulleet PASSIIVI olisi tultu ei olisi tultu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tullen en tulle sinä tullet et tulle hän tullee ei tulle me tullemme emme tulle te tullette ette tulle he tullevat eivät tulle PASSIIVI tultaneen ei tultane PERFEKTI lienen tullut en liene tullut lienet tullut et liene tullut lienee tullut ei liene tullut lienemme tulleet emme liene tulleet lienette tulleet ette liene tulleet lienevät tulleet eivät liene tulleet PASSIIVI lienee tultu ei liene tultu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tule älä tule (hän) tulkoon älköön tulko (me) tulkaamme älkäämme tulko (te) tulkaa älkää tulko (he) tulkoot älkööt tulko PASSIIVI tultakoon älköön tultako PERFEKTI ole tullut älä ole tullut olkoon tullut älköön olko tullut olkaamme tulleet älkäämme olko tulleet olkaa tulleet älkää olko tulleet olkoon tulleet älkööt olko tulleet PASSIIVI olkoon tultu älköön olko tultu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tullessa tulla instruktiivi tullen Pitempi muoto: Passiivi tullakseni inessiivi tultaessa tullaksesi tullakseen tullaksemme tullaksenne tullakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tulemassa nominatiivi tuleminen elatiivi tulemasta partitiivi tulemista illatiivi tulemaan adessiivi tulemalla abessiivi tulematta I PARTISIIPPI instruktiivi tuleman aktiivi tuleva passiivi tultava Passiivi instruktiivi tultaman II PARTISIIPPI aktiivi tullut passiivi tultu

TUNKEA

A k t i i v i n i n d i k a t i i v i n PREESENS KIELTOMUOTO minä tungen en tunge sinä tunget et tunge hän tunkee ei tunge me tungemme emme tunge te tungette ette tunge he tunkevat eivät tunge PASSIIVI tungetaan ei tungeta IMPERFEKTI tungin en tunkenut tungit et tunkenut tunki ei tunkenut tungimme emme tunkeneet tungitte ette tunkeneet tunkivat eivät tunkeneet PASSIIVI tungettiin ei tungettu PERFEKTI olen tunkenut en ole tunkenut olet tunkenut et ole tunkenut on tunkenut ei ole tunkenut olemme tunkeneet emme ole tunkeneet olette tunkeneet ette ole tunkeneet ovat tunkeneet eivät ole tunkeneet PASSIIVI on tungettu ei ole tungettu PLUSKVAMPERFEKTI olin tunkenut en ollut tunkenut olit tunkenut et ollut tunkenut oli tunkenut ei ollut tunkenut olimme tunkeneet emme olleet tunkeneet olitte tunkeneet ette olleet tunkeneet olivat tunkeneet eivät olleet tunkeneet PASSIIVI oli tungettu ei ollut tungettu A k t i i v i n k o n d i t i o n a a l i n PREESENS minä tunkisin en tunkisi sinä tunkisit et tunkisi hän tunkisi ei tunkisi me tunkisimme emme tunkisi te tunkisitte ette tunkisi he tunkisivat eivät tunkisi PASSIIVI tungettaisiin ei tungettaisi PERFEKTI olisin tunkenut en olisi tunkenut olisit tunkenut et olisi tunkenut olisi tunkenut ei olisi tunkenut olisimme tunkeneet emme olisi tunkeneet olisitte tunkeneet ette olisi tunkeneet olisivat tunkeneet eivät olisi tunkeneet PASSIIVI olisi tungettu ei olisi tungettu A k t i i v i n p o t e n t i a a l i n PREESENS minä tunkenen en tunkene sinä tunkenet et tunkene hän tunkenee ei tunkene me tunkenemme emme tunkene te tunkenette ette tunkene he tunkenevat eivät tunkene PASSIIVI tungettaneen ei tungettane PERFEKTI lienen tunkenut en liene tunkenut lienet tunkenut et liene tunkenut lienee tunkenut ei liene tunkenut lienemme tunkeneet emme liene tunkeneet lienette tunkeneet ette liene tunkeneet lienevät tunkeneet eivät liene tunkeneet PASSIIVI lienee tungettu ei liene tungettu A k t i i v i n i m p e r a t i i v i n PREESENS (sinä) tunge älä tunge (hän) tunkekoon älköön tunkeko (me) tunkekaamme älkäämme tunkeko (te) tunkekaa älkää tunkeko (he) tunkekoot älkööt tunkeko PASSIIVI tungettakoon älköön tungettako PERFEKTI ole tunkenut älä ole tunkenut olkoon tunkenut älköön olko tunkenut olkaamme tunkeneet älkäämme olko tunkeneet olkaa tunkeneet älkää olko tunkeneet olkoot tunkeneet älkööt olko tunkeneet PASSIIVI olkoon tungettu älköön olko tungettu V e r b i n n o m i n a a l i m u o d o t I INFINITIIVI II INFINITIIVI Lyhyempi muoto: inessiivi tunkiessa tunkea instruktiivi tunkien Pitempi muoto: Passiivi tunkeakseni inessiivi tungettaessa tunkeaksesi tunkeakseen tunkeaksemme tunkeaksenne tunkeakseen III INFINITIIVI IV INFINITIIVI inessiivi tunkemassa nominatiivi tunkeminen elatiivi tunkemasta partitiivi tunkemista illatiivi tunkemaan adessiivi tunkemalla abessiivi tunkematta I PARTISIIPPI instruktiivi tunkeman aktiivi tunkeva passiivi tungettava Passiivi instruktiivi tungettaman II PARTISIIPPI aktiivi tunkenut passiivi tungettu